1ste Memorial Vlastimil Hort
Op 12 mei 2025 overleed grootmeester Vlastimil Hort, de beste schaker die ooit bij de Neerpelter Schaakkring was aangesloten.
Precies een jaar later, op 9 mei, organiseerde de Neerpelter Schaakkring de eerste Memorial Vlastimil Hort. Veertig schakers kwamen opdagen om te strijden voor de memorialbekers. Voorzitter NSKVH Pavel Englicky opende het toernooi door het clublied te laten afspelen ( ) en vertelde tijdens de pauzes enkele verhalen uit het leven van Vlastimil. Elke ronde werden er naturaprijzen verloot en aan het einde kreeg elke deelnemer een aandenken. De Memorial werd gewonnen door de hoogst geklasseerde speler, Robert Schuermans uit Deurne; de tweede plaats was voor Rudi Gijbels uit Pelt en de derde plaats ging naar Delhi Lach uit Houthalen-Oost.
De Memorial fungeerde tevens als jeugdtoernooi voor NSKVH. Kampioen werd Rude Algera, Carsten Huysmans eindigde als tweede en Christoffer Thomas als derde. Sofia Thomas was het beste meisje. De tweede Memorial zal vermoedelijk op 8 mei 2027 plaatsvinden, samen met de festiviteiten rond het 50-jarig bestaan van NSKVH.



Reacties
Een reactie posten