Nieuw schaakseizoen is van start gegaan. Er zijn al drie ronden clubcompetitie gespeeld en schaaklessen zijn ook begonnen. Dertien kinderen in twee klassen op maandag, zeven op woensdag en twee op vrijdag. Lekker druk hoor! Binnenkort komen de toernooien aan, volg hier de laatste nieuws.
afscheid nemen valt altijd zwaar
Zaterdag 24 mei was het zo ver. Ik ben naar Eitorf gereden om daar op de nieuwe begraafplaats afscheid van Vlastimil te nemen. Ik kleine kring van circa 40 aanwezigen waaronder zijn zoon en kleinzoon hebben wij zijn geliefde muziek gecomponeerd door Antonin Dvorak gehoord, geluisterd naar drie sprekers van zijn vriendenkring en aansluiten nagepraat tijdens koffietafel. De urne zal later, waarschijnlijk in Praag geplaatst worden.
Reacties
Een reactie posten